Edwin van der Sande

zondag 24 april 2011 1 reactie(s)

Review: Oosterschelde ontdekking onderwater

De dvd 'Oosterschelde ontdekking onderwater' wordt omschreven als een documentaire die leven en dood van de Oosterschelde boven water brengt. Wij zijn benieuwd welk gevoel de film bij ons naar boven brengt.

Sinds 2006 is Edward Snijders, één van de makers van deze film, bezig geweest met het verzamelen van beelden voor deze film. Ruim vier jaar voorwerk en dat is zeker te merken als je deze film bekijkt. Samen met Jeannette Parramore heeft Edward een documentaire gemaakt voor iedereen die zich af vraagt wat er onder water in Zeeland te zien is. Voor duikers en niet-duikers.

Documentaire

De film laat je vooral zien wat je in Nederlands grootste nationale park tegen kunt komen. De makers geven daarbij een duidelijke toelichting. Hiervoor worden in de documentaire verschillende mensen geïnterviewd en beelden van onder en boven water getoond. Je ziet bijvoorbeeld de mosselhangculturen, het leven van de kreeft, de paring van de sepia's en de hoofdprijs voor de Nederlandse duiker, het zeepaardje.

Conclusie

Het is niet voor niets een film die al verschillende prijzen in de wacht heeft gesleept. Het uitgebreide voorwerk heeft voor een resultaat gezorgd dat zo de programmering van Nederland 1, 2 of 3 in kan. Beelden van professioneel niveau die je dankzij deze dvd op elk gewenst moment en op je eigen beeldscherm tevoorschijn kunt toveren. De hele film zit goed in elkaar. Ga je zelf of met je club in Zeeland duiken, dan moet je vaak uitleggen waarom jij in die groene soep duikt.... Pak deze documentaire en laat de beelden spreken. Duiken in de Oosterschelde is de moeite waard en Edward en Jeannette laten zien waarom.

Titel:
Oosterschelde ontdekking onderwater
Makers: